Sponsoring bij kleine evenementen: Wat is voor een kleine stichting een goede manier om sponsors te benaderen en binnen te halen?

Veldhuis, Wendy N.M. (2012) Sponsoring bij kleine evenementen: Wat is voor een kleine stichting een goede manier om sponsors te benaderen en binnen te halen?

[img] PDF
Restricted to Repository staff only

Download (921kB)
Abstract: Dit onderzoek is uitgevoerd in opdracht van LekArt, een stichting die elke twee jaar een kunst- en cultuurevenement organiseert in Culemborg met behulp van een subsidie vanuit de gemeente en sponsorgelden van bedrijven. Deze inkomsten lopen terug doordat er moeilijk sponsors gevonden kunnen worden. Het doel van dit onderzoek was daarom om LekArt te adviseren over de beste manier om sponsors te benaderen en binnen te halen. Om tot een goed advies te komen, is in de beschikbare literatuur en handboeken van ervaringsdeskundigen gezocht naar belangrijke aspecten bij het zoeken, benaderen en binnenhalen van sponsors. Op basis hiervan is een stappenplan opgesteld wat LekArt kan doorlopen en is een bezoekersprofiel opgesteld. Uit de resultaten kan geconcludeerd worden dat sponsors gezocht moeten worden in Culemborg en omtreken en dat de meeste sponsoren vaak al een persoonlijke relatie hebben met vrijwilligers van de stichting. Tot slot is de reden voor sponsors om met het sponsoren te stoppen is in bijna alle gevallen dat er geen sponsorgeld meer beschikbaar is binnen de organisatie.
Domein: Markt en communicatie
Datum: 15 Maart 2012
Klant:
LekArt, Culemborg
Projectnummer: 1906
Copyright: Wetenschapswinkel, Universiteit Twente

Repository Staff Only:item control page