Studeren met een functiebeperking op de UT: de drempels die studenten met een functiebeperking ervaren om begeleiding te zoeken en hoe hier met behulp van de informatievoorziening van studentenbegeleiding op kan worden ingespeeld

Lucassen, Isebeau J.M. (2013) Studeren met een functiebeperking op de UT: de drempels die studenten met een functiebeperking ervaren om begeleiding te zoeken en hoe hier met behulp van de informatievoorziening van studentenbegeleiding op kan worden ingespeeld.

[img] PDF
Restricted to Repository staff only

Download (1MB)
Abstract: Gedurende dit onderzoek is er gekeken naar de informatiebehoeften die studenten met een functiebeperking op de UT hebben, en is er gekeken naar de drempels die studenten kunnen ervaren om begeleiding te zoeken. Hier zijn vier praktische/op kennis beruste- en vijf persoonlijke drempels naar boven gekomen. Deze praktische drempels zijn beïnvloedbaar door middel van de informatievoorziening van studentenbegeleiding. Bij de persoonlijke drempels is het alleen mogelijk indirect de drempels te proberen te verlagen. Ook hebben de studenten zes informatiebehoeften aangekaart. Deze behoeften hangen voor een groot gedeelte samen met de (op kennis beruste) drempels. Op basis van deze gegevens zijn er aan studentenbegeleiding dertien aanbevelingen gegeven waarmee zij hun informatievoorziening kunnen aanpassen naar de informatiebehoeften die de studenten hebben. Deze aanbevelingen werken daarnaast direct of indirect mee aan het verlagen van drempels die studenten kunnen ervaren om begeleiding te zoeken
Domein: Mens en maatschappij
Datum: Juni 2013
Projectnummer: 2109
Copyright: Wetenschapswinkel, Universiteit Twente

Repository Staff Only:item control page