Wetenschapswinkel UT Onderzoeksrapporten

Login

Mee online met Mee-Reizen. De invloed van website interactiviteit op naamsbekendheid.

Penninkhof, A.A. (2017) Mee online met Mee-Reizen. De invloed van website interactiviteit op naamsbekendheid.

[img]
Preview
PDF
Download (2MB) | Preview
Abstract: Mee-Reizen is een reisorganisatie die zich richt op mensen met een verstandelijke beperking. Zij willen graag hun naamsbekendheid vergroten met communicatiemiddelen die op dit moment ingezet kunnen worden. Binnen dit onderzoek is er daarom voor gekozen om te kijken naar de website en de sociale media van Mee-Reizen, omdat verwacht wordt dat hier nog winst te behalen is. Er is gewerkt vanuit de onderzoeksvraag: In hoeverre beïnvloedt interactiviteit op de website van Mee-Reizen de naamsbekendheid? Als methode is gekozen voor een online survey, die uitgezet is onder 175 studenten in Nederland. Resultaten tonen aan dat informatie, levendigheid en betrouwbaarheid significante voorspellers zijn van een positieve attitude over de content. Levendigheid en positieve attitude zijn eveneens significante voorspellers van online engagement. Dit leidt tot de aanbeveling om een levendige, moderne webdesign te implementeren en verdere integratie van Facebook en website.
Domein: Markt en communicatie
Datum: Juni 2017
Projectnummer: 2647
Copyright: Wetenschapswinkel Twente

Repository Staff Only:item control page