Een uitdagend verkeersplein: eindverslag 004

Glimmerveen, Maaike and Osterloh, Elisabeth (2005) Een uitdagend verkeersplein: eindverslag 004.

[img]
Preview
PDF
Download (1MB) | Preview
Abstract: Vanuit basisschool De Octopus in Zwolle kwam in oktober de vraag of wij voor hoogbegaafde leerlingen uit groep zeven en acht een ‘snuffelstage’ konden ontwikkelen die theorie en praktijk met elkaar combineert. Na uitgebreid vooronderzoek zijn we uiteindelijk gekomen tot het ontwikkelen van een lessenserie over verkeerspleinen gebaseerd op het contructivisme. In deze lessenserie is het gelukt de praktijk te combineren met de theorie. De manier waarop de ontwikkeling van deze lessenserie is verlopen valt in dit verslag terug te vinden. In hoofdstuk 1 zal worden begonnen met het vooronderzoek, waarin de verschillende actoren die binnen het ontwerp een rol spelen aan bod komen. Hoofdstuk 2 gaat in op hoogbegaafdheid bij leerlingen uit groep zeven en acht van de basisschool. In hoofdstuk 3 wordt vervolgens stilgestaan bij het constructivisme, de stroming waarop deze lessenserie is gebaseerd. Aan het ontwerp dat is gemaakt wordt in hoofdstuk 4 aandacht geschonken, waarna in hoofdstuk 5 stil wordt gestaan bij de werkelijke constructie van het ontwerp. In hoofdstuk 6 wordt afsluitend weergegeven wat de resultaten zijn van de evaluatie die wij hebben uitgevoerd.
Domein: Mens en maatschappij
Datum: 5 April 2005
Klant:
Projectnummer: 1398

Repository Staff Only:item control page